Autoschade Grou logo
Logo Facebook   Logo Twitter
24 uurs service

U bent hier »

VRAAG & ANTWOORD

A: Kenteken papieren, groene kaart, de auto zelf en uw rijbewijs (i.v.m. inzet vervangend vervoer).
A: Federatie Ondernemers Carrosserie Wagenbouw Aanverwantenbedrijven.
A: De garantie vanuit de merkdealer dat het voertuig volgens de fabrieksspecificaties is hersteld.
A: Geef dit aan als u de schade komt melden en anders vragen wij het u wel.
A: Autoschade Grou maakt gebruik van gerenommeerde lakmerken. Alle lakken zijn watergedragen (beter voor het milieu) en er zijn geen kwaliteitsverschillen tussen deze lakken.
A: Wij leveren uw auto na reparatie gebruiksklaar voor u af. Bij de aflevering hebben wij uw auto al gewassen. Indien u het wenst kunnen wij u advies geven als u speciale handelingen wilt uitvoeren aan de lak van uw auto kort na de reparatie.
A: Lak op basis van water, niet meer met vluchtige oplosmiddelen als bijv. thinner.
A: Via uw verzekeraar of nu direct downloaden via onze website.
A: Afhankelijk van de polisvoorwaarden, kunt u als klant kiezen. Wat vaststaat is dat nieuwe onderdelen betrokken worden uit het officiële dealernetwerk, gebruikte onderdelen betrokken worden uit het netwerk van gecertificeerde demontagebedrijven, dat de onderdelen merkorigineel zijn en dat hun herkomst herleidbaar is.
A: Nee. Iets minder dan 0,5 promille van de klanten is het oneens met de manier waarop hun schade is hersteld. Die klachten nemen wij uiteraard serieus en worden, indien wij er niet uitkomen, voorgelegd door de FOCWA-NIVRE geschillencommissie.
A: Voor meer informatie gaat u naar wat moet u doen na een aanrijding onder onze diensten.
A: In geval van een verkeersschade, welke veroorzaakt is door een ander motorvoertuig, kan er een claim worden ingediend bij het Waarborgfonds Motorverkeer. Let op, dit is enkel voor schades die mogelijk door een WAM-plichtig voertuig zijn veroorzaakt. (een voertuig die volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen verplicht verzekerd moet zijn om deel te mogen nemen aan het verkeer)
A: Er zijn twee soorten total loss:
Technisch total loss. Het is technisch niet meer verantwoord om de auto te repareren. Reparatie zal niet meer plaatsvinden. De eigenaar is in de meeste gevallen verplicht de auto af te dragen. De auto zal bij een geselecteerd demontagebedrijf gedemonteerd worden.

Economisch total loss. Wanneer de reparatiekosten hoger zijn dan de dagwaarde van de auto minus de restwaarde van de beschadigde auto, is er sprake van economisch total loss. In een aantal gevallen is er nog een mogelijkheid tot herstel, al dan niet met een bijbetaling van de verzekerde.

Mijn auto is financieel total-loss verklaard, wat houdt dit in?
Als uw auto financieel 'total-loss wordt verklaard' dan betekent dit dat de kosten van het repareren van uw auto hoger zijn dan 2/3 van de dagwaarde van uw auto. In geval van 'total-loss' laat uw verzekeraar biedingen doen op uw auto. Stel dat de dagwaarde van uw auto € 10.000,- is en er een bieding door een opkoper op uw auto is gedaan van € 2.500,-. Dan krijgt u normaal gesproken via uw verzekering € 7.500,- overgemaakt en Autoschade Grou zorgt dat u het bedrag krijgt dat de opkoper voor de auto betaalt (in dit voorbeeld € 2.500,-).
A: Dat houdt dan in dat u van uw verzekeraar € 7.500,- krijgt overgemaakt (zie voorbeeld hierboven). Vervolgens kunnen wij samen met u, indien u dat wenst, nog kijken hoe we de auto op een alternatieve manier kunnen repareren. Denk hierbij aan reparatie met imitatie of tweedehands onderdelen, ook wel 'groene onderdelen' genoemd.
A: Indien uw auto total-loss is of wordt verklaard, heeft u recht op vervangend vervoer tot 1 dag na het opmaken van de expertise, met een maximum van 5 dagen in totaal.
A: Nee, indien het voertuig optisch en technisch goed wordt hersteld, volgens de normen van de fabrikant, voldoet deze weer aan alle wet- en verkeerseisen en is hij weer zo goed als nieuw.
A: Dagwaarde is de nieuwwaarde minus een bedrag in verband met waardevermindering door veroudering en slijtage, oftewel het bedrag wat nodig is om een gelijkwaardig voertuig aan te kunnen schaffen. Dit is hetzelfde als de vervangingswaarde.
A: Afhankelijk van de oorzaak en grootte van de schade en daarbij benodigde reparatiemethode kan dit enorm variëren, voor een vrijblijvende prijsopgave kunt u contact met ons opnemen.
A: Wij zijn aangesloten bij FOCWA-Eurogarant, dat betekent dat u 4 JAAR garantie op uitgevoerde werkzaamheden krijgt.
A: Een groene kaart is een internationaal geldig verzekeringsbewijs. U bent verplicht om deze mee te nemen indien u met uw auto naar het buitenland gaat. U ontvangt de groene kaart bij het afsluiten van uw verzekering en ontvangt vervolgens jaarlijks een nieuw exemplaar (is altijd 13 maanden geldig).
A: Via uw verzekeraar, indien de schade onder de eigen dekking valt, zal de verzekeraar trachten deze kosten, indien van toepassing, te verhalen op de derde partij.

Via uw rechtsbijstandverzekering, deze zal de aansprakelijkheidsstelling voor u regelen en eventuele een schade-expertise laten verrichten op het voertuig.

Rechtstreeks bij de tegenpartij. Indien geen dekking onder de eigen verzekering en/of rechtsbijstand, dan zult uzelf, of met behulp van uw verzekeraar de verzekeraar van de tegenpartij aansprakelijk moeten stellen.
A: Deze verzekering vergoedt de schade aan uw auto die op de weg kan ontstaan, bijvoorbeeld door een botsing, doordat de auto omslaat of in een slip raakt. Ook wanneer dat gebeurt door eigen schuld. Welke schades precies worden vergoed staat in de polis en hangt vooral af van het soort cascoverzekering. Ook schade aan uw auto door ‘enig ander van buiten komend onheil’, zoals brand, blikseminslag, hagelschade, diefstal en storm, valt onder de dekking. Omdat deze verzekering bijna alle schades vergoedt, staat deze ook bekend als all-riskverzekering.
A: Vooraf wordt er een beoogde hersteltijd besproken, indien dit door enige reden niet realiseerbaar zou zijn, wordt u daar tijdig over geïnformeerd. (bijvoorbeeld door verborgen schade of stagnatie in onderdelen leveringen)
A: Ja, binnen een redelijke afstand kan uw voertuig bij u thuis of op het werk worden opgehaald. Ook kunnen we u wegbrengen naar het werk en eventueel weer op laten halen.
A: In 1e instantie dient u uw klacht te richten aan ons. Wij zullen de klacht beoordelen en tekortkomingen of fouten in goed overleg oplossen.Indien daar geen oplossing uit voorkomt kunt u zich vervoegen bij de geschillen commissie van de FOCWA, deze zal als arbiter de zaak objectief beoordelen.
 
 
 

IN HET HART VAN FRIESLAND


Grotere kaart weergeven

Autoschade Grou B.V.
Oedsmawei 17b
9001 ZJ Grou
Tel +31 566 622 949
Fax +31 566 623 595
info@autoschadegrou.nl

Plan uw route naar Autoschade Grou
Vul hieronder uw postcode of adres en wooplaats in:
 

Openingtijden:
Ma. t/m vrij van 8.00 tot 17.00 uur
Telefonisch 24/7 bereikbaar op 0566 622 949